Handleidingen
Basis handleiding website
Basis handleiding website
Inhoudsopgave:
- Koppen / Headings toevoegen en gebruiken
- Kolommen maken, gebruiken en verwijderen
- Tekst linkjes maken
- Anker maken
- Foto's invoegen en uploaden
- Foto galerij maken
- Video invoegen
- SEO binnen je website: lees hier het artikel
Koppen / Headings toevoegen en gebruiken
in deze video zie je hoe er een kop 1, 2 en 3 kan plaatsen.
Kolommen maken, gebruiken en verwijderen
in deze video laten we zien hoe je verschillende standaard kolommen gebruikt en hoe je eigen kolommen kunt maken.
Tekst linkjes maken
Hoe maak je een link naar bijvoorbeeld je contactpagina of naar een andere website?
In deze video leggen we het stap voor stap uit...
Anker maken
Video invoegen (YouTube, Vimeo, Dailymotion)
Webshop
Webshop
Hieronder worden de standaard functies van webshop uitgelegd. Mocht je je een maatwerk webshop hebben laten maken, dan kan het ook zijn dat daar sommige uitbreiding van toepassing zijn. Kijk dan in de tab "Uitbreidingen"
Inhoudsopgave:
- Basis functies van de webshop
- Foto's en bestanden toevoegen
- Product toevoegen
- Prijzen en aantallen beheren
Basis functies van de webshop
Wat zit er standaard in een webshop.
Foto's en bestanden toevoegen
Hoe kun je meerdere foto's bij 1 product laten zien en hoe kun je een download-bestand toevoegen...
Product toevoegen
In deze video laten we je zien hoe gemakkelijk je een product toevoegd, aan de juiste categorie koppelt etc.
Prijzen en aantallen beheren
E-mailinstellingen
E-mail instellingen
Hieronder staat beschreven hoe je een een e-mailadres kunt aanmaken en hoe je bij de webmail kunt komen. Tevens staan de server-instelling vermeld welke je nodig bent om je mail te ontvangen en verzenden vanaf je computer en/of mobiele apparaten.
Klik op onderstaande balken om het onderwerp te openen of te sluiten
E-mailadres aanmaken in Cpanel
Bij de aanschaf van een website, maken wij voor iedere klant een "info@" mailadres aan. Maar je kunt zelf ook meerdere e-mailadressen aanmaken en beheren. Je ontvangt van ons de inloggegevens van het cpanel (controlepaneel) zodra de database is geïnstalleerd.
Nieuw e-mailadres aanmaken:
Ga naar cpanel.uwdomeinnaam.nl (uwdomeinnaam = je eigen website) om in te loggen met je gegevens.
Klik op email accounts om naar het beheer van mailadressen te gaan.
Webmail
Webmail
Uiteraard beschikken al onze websites over webmail welke heel simpel te benaderen is.
Je hoeft namelijk alleen maar /webmail achter je domeinnaam in te typen (jedomeinnaam.nl/webmail) en komt dan op het inlog scherm hiervan.
Hier kunt je inloggen met je e-mailadres en bijhorende wachtwoord.
Bij een eerste keer dat je inlogt krijgt u keuze uit 3 verschillende mailprogramma's.
Mocht je niet bekend zijn met deze programma's, dan adviseren wij om Roundcube te gebruiken vanwegen zijn overzichtelijke indeling. Kies in dit scherm onder het mailprogramma voor "Set as Default" dan zal dat mailprogramma standaard worden geladen bij een volgende inlog.
E-mail settings
Standaard e-mail settings zijn:
Gebruikersnaam: |
Je volledige e-mailadres
|
|
Wachtwoord: |
Het wachtwoord welke je heb ingesteld bij het aanmaken (of welke je van ons hebt ontvangen betreffende het "info@" adres) Tip: let erop bij het kopieëren dat er geen spaties worden meegenomen! |
|
Inkomende server: |
mail.jouwdomeinnaam.nl (jouwdomeinnaam.nl vervangen door jou eigen domeinnaam) POP3 poort: 995 (aanbevolen voor je PC en Laptop) |
|
Uitgaande server: |
mail.jouwdomeinnaam.nl (jouwdomeinnaam.nl vervangen door jou eigen domeinnaam) SMTP poort: 465 (zowel voor POP3 als IMAP) |
|
Mobiele apparaten: | Vaak wordt er op mobiele apparaten ook gevraagd om de gebruikersnaam en het wachtwoord nogmaals in te vullen bij de uitgaande server. Vul deze altijd in, ook als het optioneel is! |
E-mail instellen in Outlook
E-mail instellen in Outlook
Onderstaand voorbeeld is gemaakt in Outlook 2010. Er kunnen enige verschillen tussen bepaalde Outlook versies zijn, echter zullen de settings hetzelfde zijn.
Hoe voeg ik een e-mail account toe aan Outlook?
Stap 1:
Om te beginnen moet er in outlook een account aangemaakt worden. Klik bovenaan in Outlook op Bestand en vervolgens op Account toevoegen.
Stap 2:
Vink "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" aan en klik op volgende.
Stap 3:
Laat de optie "Internet-e-mail" aangevinkt staan en klik nogmaals op volgende.
Stap 4: Outlook gegevens invullen
Vul de naam in voor welk E-mailadres deze instellingen zijn.
Kies het type account: POP3
Stel voor zowel server voor inkomende als server voor uitgaande e-mail de server mail."jouwdomeinnaam.nl" in ("jouwdomeinnaam.nl" vervangen door je eigen domeinnaam)
Bij de aanmeldingsgegevens moet je het e-mailadres als gebruikersnaam invullen en het bijhorende wachtwoord.
Klik hierna op "Meer instellingen"
Stap 5: Meer instellingen
Ga naar het tabblad "Server voor uitgaande e-mail" en vink de bovenste optie aan, "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist."
Stap 6:
Ga naar het tabblad Geavanceerd en vink het hokje van de SSL aan bij inkomende mail, vul hier 995 in.
Selecteer ook de SSL bij de uitgaande mail (SMTP) en vul daar 465 in.
Bij bezorging kun je zelf kiezen wat je handig vindt. Automatisch berichten van de server verwijderen na zoveel dagen of de berichten pas verwijderen zodra je je Verwijderde item leeg maakt.
Klik vervolgens op OK om dit venster te sluiten...
Stap 7:
Je e-mail in nu ingesteld. Klik op "Volgende" om af te sluiten.
Vaak wordt dan automatisch nog een test mail verzonden / ontvangen waarmee de settings worden gecontroleerd.
E-mail instellen in Apple Mail
E-mail instellen in Apple Mail
Hoe stel ik mijn e-mail account op Apple Mail in?
1. Open Apple Mail en ga naar 'Mail' > 'Preferences’ (Voorkeuren)
2. Een nieuw venster opent, klik vervolgens op het tabblad 'Accounts'
3. Klik links onder op het '+' symbool om een nieuw account aan te maken.
4. Selecteer bij 'Account Type' POP of IMAP, afhankelijk van je wens
5. Gegevens invullen:
'Description' = gewenste accountnaam (deze wordt weergegeven in Apple Mail)
'Email Address' = je volledige e-mailadres
'Full name' = je gewenste naam (deze wordt weergegeven bij de ontvanger van je e-mail)
'Incoming Mail Server' = mail.voorbeeld.nl (hierbij voorbeeld.nl vervangen door je eigen domeinnaam)
'User Name' = je volledige e-mail adres
'Password' = het wachtwoord van je e-mailadres
6. Klik vervolgens op 'Outgoing Mail Server (SMTP)' en selecteer 'Edit Server List'
7. Selecteer vervolgens 'Geavanceerd'
8. Vink vervolgens 'Custom Port' aan en vul hier in: 26
9. Selecteer bij 'Authentication' vervolgens 'Password'
10. Vul je gebruikersnaam (volledig e-mail adres) en wachtwoord in
11. Klik op 'OK’
12. Controleer of alles goed ingevuld is en sluit dan het venster.
Een melding verschijnt waarin gevraagd wordt of je de nieuwe account wilt bewaren.
Klik vervolgens op 'Save' om je instellingen op te slaan.